bed uit de muur

14 mei 2013 - Roermond, Nederland

Weert - Roermond 30 km

Gister in het klooster een heerlijke 3 gangen menu gekregen, ik zat helemaal alleen in het klooster restaurant en een non kwam steeds de ene gang naar de andere brengen daarbij zei ze verder niks alleen op het eind vroeg ze of ik morgen ochtend thee of koffie bij het ontbijt wil. ook vanmorgen was ik de enige gast in het restaurant het ontbijt stond al klaar en verder heb ik geen non gezien. Om 9 uur op pad gegaan en was blij dat ik weer buiten stond tjeetje wat was het daar stil binnen ik kreeg gewoon de neiging om heel hard te gaan zingen. Maar goed vandaag 2 stukken bos en veel landerijen wel mooi gelukkig niet zo eentonig als gister. Na 10 km kwam ik bij theeschenkerij hof van schoor ze waren eigenlijk nog niet open maar ik mocht daar gelukkig naar de wc en wat drinken (is dit nou die Jocobus) Even later toen ik op een bankje in het bos zat mijn lunch te eten stopte er een fietser bij me en die vroeg of ik onderweg was naar Compostela, hij was zelf aan het trainen om straks voor de 5e keer op de fiets vanuit Nederland naar Compostela te gaan het is echt verslavend zei hij. en weg was hij weer. Ik merk wel dat als je zo alleen op pad bent dat je sneller aanspraak hebt met andere. In het dorpje Baexem heb ik een lange pauze genomen lekker gegeten en even me schoenen uitgedaan (hopelijk heeft niemand daar last van gehad) want ik moest nog een flinke tippel maken.waar eenmaal op weg ging het best wel snel ik liep door een bos waar ook allemaal kunstwerken stonden In het dorpje Horn nog even wat gedronken en toen moest ik alleen nog even de bruggen over het maaskanaal en de maas over dit viel flink tegen veel verkeer en behoorlijk wat wind. In Roermond heb ik eerst de Cristoffelkathedraal bezocht en natuurlijk een stempel voor in mijn paspoort. Daarna heb ik de sleutel van de rufugio (die in de kelder van de kathedraal is) opgehaald dit kon ik doen bij Theaterhotel de Oranjerie, ik moest me daar inschijven en mijn pelgrimspaspoort inleveren ik kreeg 3 sleutels mee en een a4tje met gebruiksaanwijzing. In de rufugio is een klein keukentje met water, een zithoek en 6 deuren met een uitklapbed in de gang zijn er 2 toiletten en een douche het is daar echter steenkoud dus de douche laat ik vandaag maar zitten. Nadat ik me wat heb opgefrist ben ik Roermond ingegaan om wat brood en fruit te kopen voor morgen, en even in een leuk klein restaurantje asperges gegeten heerlijk. terug in de rufugio heb ik nog wat gelezen en ben ik vroeg naar bed gegaan.

1. Vera Zwart:
    22 juni 2013