het klooster in

13 mei 2013 - Weert, Nederland

Borkel en Schaft - Weert 25 km

Na een stevig ontbijt en een goed gevuld lunch pakket om 9 uur op pad gegaan met de poncho aan die kon na een klein uurtje weer uit en kwam het zonnetje er voorzichtig aan. Ik kwam langs het Achelse Kluis maar omdat ik daar gisteren al was geweest ben ik doorgelopen.het ging eerst door de groote Heide en het Leenderbos en ik kwam veel groepjes met kinderen tegen die ook bijna echt allemaal gedag zeiden pfffff. Op de grens van Nederland Belgie even op een bankje gezeten in het zonnetje. Jammer genoeg ging het daarna alleen maar over eindeloze verharde wegen met nergens een bankje om even op te zitten, dus verstand op nul oortjes in een lopen maar. eindelijk kwam ik in het dorpje Budel een sportcomplex tegen waar ik even naar de wc mocht en een heerlijke (gratis) cappuccino kreeg, daar was ik ook echt wel aan toe. vol goede moed weer op pad.de weg ging 6 km langs een oude niet meer in gebruik zijnde spoorweg. Bij het vakantiepark de Weerterbergen in het restaurant wat gegeten en toen de laatste 3 km naar Weert, helaas was de kerk dicht dus kon ik geen stempel scoren. Om 4 uur kwam ik aan bij het Maria Hart klooster daar werd ik hartelijk ontvangen en kreeg een 1 persoons kloostercelletje. Na het douche een rondje in de tuin gelopen die is echt erg mooi met zelfs een eigen lourdes grot daar heb ik even op een bankje gezeten en mijn gedachten even de vrije loop gelaten.