Malpie

12 mei 2013 - Borkel en Schaft, Nederland

Vessem - Borkel en Schaft 23 km

Vanmorgen heerlijk ontbeten samen met de 2 zussen, natuurlijk ook even een lunchpakketje gemaakt voor onderweg. Nadat ik mijn tas weer had ingepakt en van plan was te vertrekken werd me nog een bakkie koffie aangeboden met een stukje gebak het was tenslotte moederdag. om half tien op pad gegaan al vrij snel ging het mis ik heb 3 km omgelopen maar kwam gelukkig weer op het goede pad.

In het bos op een bankje even gerust en wat gegeten en  daar kwam Lies ook aangelopen na even een klets praatje zijn we weer apart verder gelopen. In Riethoven heerlijk uitgebreid geluncht op een terrasje. Na Snowworld en vakantiepark de Kempervennen was daar het natuurgebied Malpie echt super mooi, even moest de regencape om maar gelukkig was het snel weer droog en heb ik nog heerlijk op een bankje gezeten genieten van de prachtige natuur.

Aangekomen in het dorpje Borkel eerst even wat gedronken in het dorps cafe en toen een patatje gegeten in het tentje er naast. Mijn slaapplek voor vanavond is in het dorpje Schaft in een oude boerderij. Mientje woont daar na het overlijden van haar man alleen en vind het fijn om mensen te ontvangen en zo aanspraak te hebben.( een super formule dat vrienden op de fiets) meteen kreeg ik een kop thee met wat lekkers erbij en na een welverdiende en nodig douche heeft Mientje me uitgenodigd om samen met haar naar het Achels Kluis te gaan voor de Completen (avond afsluiting) Dit was echt een bijzondere ervaring om mee te maken erg indrukwekkend. Ook kreeg ik nog de pelgrims zegen van de hoofd monnik en nog 2 stempels in mijn pelgrimspaspoort. Dus ga morgen goed gezegend op pad.