stempel

28 september 2012 - Zaltbommel, Nederland

Wijk bij duurstede - zaltbommel  25 km.

Heerlijk geslapen en ontbeten, en om 10 uur oppad gegaan. al snel waren we het dorpje uit en moesten we met de veerboot (voor 60 cent) naar de overkant.eenmaal aan de overkant liepen we langs veel boerenweggetjes, soms met veel verkeer.

Bij een boer op het erf mochten we ons broodje eten en naar het toilet. Na een aantal kilometers kwamen we in het dorpje Buren, deze staat erom bekend erg oranje gezind te zijn. hier in een cafetje een heerlijke cappucino gedronken ( stiekem even de schoenen uit )

In het plaatsje Buurmalsen hebben we een stempel gehaald voor in ons paspoort, dit ging heel officieel en mochten zelfs in het gastenboek schijven, toen kregen we nog een rondleiding door de kerk want bij een restauratie in de jaren tachtig kwamen er mooie schilderingen uit de jaren vijftig naar voren en dat werdt door de koster trots getoond. Na een bakje koffie werden we door de koster uitgezwaait en waren we weer op pad.

Onderweg werden we nog aangesproken door een paar fietsers of we onderweg waren naar Santiago, want dit waren zij namenlijk ook nog ooit eens van plan. En toen was hij daar de grote brug van Zaltbommel en wat een verkeer, we hebben hard lopen zingen ïn die grote stad zaltbommel"en zo ging die twee km toch nog snel voorbij.

In Zaltbommel eerst onze rugzak bij ons slaapadres gebracht en na een kopje thee bij een restaurant gegeten die gerund werdt door mensen met een verstandelijke beperking, je kon kiezen uit een vis, vlees of vegetarisch gerecht. De zalm was heerlijk.